איך הכל התחיל ? מילד שאוהב קסמים לאמן חושים מקצועי

גיל 6, לונה פארק תל אביב, ילד קטן ואבא שלו הגיעו במיוחד מנתניה והם רואים הופעה של קוסם. בשביל הילד זו היא הפעם הראשונה וההופעה הזו היא רגע מכונן בחייו. הילד הזה הוא אני.

אני זוכר שהאצתי באבא שלי ללכת להופעה של הקוסם, אין לי מושג עדיין מזה קסמים, אבל משהו מושך אותי לשם. אנחנו יושבים בהופעה יש רעש, הרבה משפחות וילדים ואור חזק אבל פתאום בבת אחת הכל נפסק ועומד במקום. דממה וחושך, כל העיניים מהופנטות אל הבמה. יש אור גדול על הבמה והקוסם נכנס. הקסמים מתרחשים על הבמה אני רואה אותם במו עיני אבל אני לא מאמין, תחושות זורמות בגופי שאני לא מבין, אני מתרגש מאוד וכל האווירה מחשמלת.

אבא שלי תמיד אומר ומזכיר לי שהוא אף פעם לא ראה אותי, ילד שובב שהייתי, יושב  כל כך הרבה זמן בשקט ובריכוז. כשההופעה נגמרת אני מיד אומר לאבא שלי גם אני רוצה להיות קוסם. אבא שלי צחק והניח לזה, אני מניח שחשב שאני כמו כל הילדים אני מביע רצון רגעי שיעבור לי בהמשך. אבל אני לא ויתרתי, הקסמים והאווירה הקסומה של המופע נשארו איתי והמשיכו ללוות אותי כל הזמן, לא הפסקתי לחשוב על זה.

אמן חושים מקצועי זה ליאור רוכמן

איך שחזרנו הביתה נכנסתי לחדרי ובקדחתנות ניסיתי להבין כיצד הקסמים עבדו ולחקות את הקוסם. למזלי יום ההולדת שלי התקרב ויכולתי לבקש במתנה מזוודת קסמים. לא היה מאושר ממני כשההורים התרצו וקיבלתי את המזוודה הביתה במתנה. היו שם כל מיני אביזרים והסברים, זה לא היה פשוט לילד צעיר כמוני, אבל כל כך רציתי לשחזר את מה שראיתי במופע שהתחלתי להתאמן באדיקות. הייתי מושיב כל שבת את כל המשפחה בסלון להופעות שונות שלי עם קסמים חדשים שלמדתי.

כל ניסיון לימד אותי וקידם אותי עוד קצת אל עבר המטרה הנכספת. ככל שגדלתי הוספתי לרפרטואר שלי עוד ועוד קסמים בזכות ספרים שקראתי בנושא וחנויות קסמים שעזרו לי בהם. כמובן שהייתי זקוק לעזרה ותמיכה של ההורים שלי הן בהשקעה הכספית והן בהסעות לכל מיני חנויות והופעות. הם בנדיבותם איפשרו לי להמשיך ולהתמקד בקסמים למרות שלעיתים היה זה על חשבון זמן של לימודים ודברים אחרים.

אני הייתי נחוש, עולם הקסמים סחף ושאב אותי לתוכו. בגיל 10 הייתי מוכן להופיע בפני אנשים אחרים מלבד המשפחה שלי. הייתי ילד אמיץ עם ביטחון שבעיקר מאוד אוהב לשעשע את מי שסביבו. בתחילה הופעתי בחינם בימי הולדת של ילדים לכל מי שרצה לקחת אותי. המשכתי לגדול להתקדם ולהתפתח ולהופיע בתשלום. בגיל 12 פרסמתי לראשונה בעיתון זה מודעת פרסום של קוסם לימי הולדת.

מה רבה הייתה השמחה וההתלהבות שלי להמשיך ולהופיע ועוד לקבל על זה כסף. התחביב שלי הפך לעבודה שלי. כמובן שההמשך ידוע ויש עוד תחנות משמעותיות בחיים בדרך שלי להיות אמן חושים מקצועי, כמו למשל- כששירתתי כקוסם בצבא והופעתי בפני חיילים, זכייה בתחרויות, ההימשכות לעולם אומנות החושים ויצירת מופע הטלפתיה שלי, בית ספר למשחק שבו למדתי איך לשכלל את הופעתי על הבמות, ההשתתפות בתכנית "העוקץ" ועוד ועוד.

היום כשאני מופיע אני תמיד חושב על הילד הקטן הזה שאני הייתי שצופה בי כרגע מהופנט, גם כשאני מופיע למבוגרים בלבד (כי הרי בכל מבוגר יש ילד קטן). אני מבקש במופע החושים שלי לשמח ולהדהים כמו שקרה לי.

אז אל תוותרו על החלומות הקסומים שלכם…!

הכותב הוא – ליאור רוכמן – אמן על חושי

כוכב תכנית "העוקץ" בערוץ 10

בעל נסיון של מעל 20 שנה בהופעות על הבמה.

052-2320025   liorrochman@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
היי,
ידעתי שתקליקו פה!
רוצים לשמוע עוד פרטים?
צרו קשר!