למה אין נשים שהן אמניות חושים?

חייבים לחלוק כבוד לנשיאת אגודת הקוסמים עד לאחרונה ולכותבת "ספר הקסמים הגדול" דליה פלד. אבל היא במיעוט. דליה היא בין הבודדות בתחום שאני מכיר.

אמנם לקוסמים רבים היו נשים במופע חושים אך האישה תמיד שימשה כשוליית הקוסם שעימה או עליה עושים את הקסם ולא היא עושה בעצמה באופן אקטיבי.

השאלה הנשאלת- מדוע?  מחצית מהאוכלוסיה (ואפילו מעט יותר) הן נשים אז מדוע אין ייצוג שלהן בתחום אומנות החושים באותו היחס או קרוב לכך.

כמובן שאני משער שיש סיבות רבות ומגוונות לכך וצריך מחקרים רבים ורלוונטים לתחום כדי לעמוד על הסיבות המדוייקות. בכל זאת אני מנסה להציע כמה אפשרויות שחשבתי עליהן מתוך מקום לשיפור. אני קורא לנשים לבוא ולהתעסק גם בתחום המיוחד הזה ולפרוץ דרך.

– היסטוריה – נשים שנחשבו מוזרות ושונות עם כוחות מיוחדים בעבר הרחוק מיד הוצמד להן אות קלון של מכשפות והן לא התקבלו בחברה. החברה פחדה מהן ולכן הוקיעה אותן. כנראה שנארו עדיין שרידים מן העבר הרחוק ונשים מעדיפות להיות רגילות ללא תוויות של החברה כדי להתקבל בחברה.

– תקרת הזכוכית במקצועות גבריים- העולם התקדם והתפתח והיום יש שוויון זכויות בין נשים לגברים, אך נשארו עדיין פערים מן העבר בו נשים לא נהנו מזכויות שוות ולא יכלו לממש את עצמן ואת הפוטנציאל שלהן במלואו כמו הגברים. ישנם עדיין מקצועות רבים שנשים לא עוסקות בהן ולא מגיעות אליהם בשל תקרת זכוכית בלתי נראית.

– חינוך מילדות – כמו שהכרתם אותי מהטורים הקודמים אני התחלתי להתעניין בקסמים מגיל צעיר מאוד והייתה לי סביבה משפחתית וחברתית שתמכה ועדדה אותי להתפתח בכיוון. החינוך הסביבתי מבית וממערכת החינוך מאוד משפיע על ההתפתחות האישית של ילדים. יכול להיות שבנות מכוונות על ידי החברה להתעניין בבובות, במשפחה, במשחקים של בנות ופחות בקסמים. כך קורה שמקטנות ילדות אינן מצליחות להגיע  לתחום הזה ולכן גם פחות מתעניינות בכך בעתיד.

– עבודה מסביב לשעון – העבודה של אמן חושים היא מסביב לשעון בשעות לא שעות. זו לא עבודה מסודרת כמו בשיר "תשע עד חמש" עם תנאים קבועים. ההופעות יכולות להיות בימי חג וסופי שבוע, בלילות בשעות מאוחרות, ועבודת השיווק וכן העבודה על שכלול ויצירתיות המופע נעשית כל הזמן בכל רגע בכל מדיום אפשרי. יכול להיות שדבר זה מקשה על נשים שמעוניינות בתנאים קבועים שמאפשרים להן להיות מעורבות בחיי הבית והמשפחה באופן מתמיד וקבוע.

כל הסיבות האפשריות שמניתי הן רק לעניות דעתי ויכול להיות שאני טועה בהן לגמרי (מה אתן חושבות? יש עוד סיבות שלא חשבתי עליהן?…). חשוב לי לומר שלכל סיבה יש פיתרון ואם יש שם ילדה, נערה או אישה שהתחום מעניין אותה וקורץ לה אני קורא לה להמשיך ולהתמיד כדי שיהיו יותר נשים במקצוע הזה.

מה שכן אני חייב לומר, למרות שנשים במיעוט במקצוע אומנות החושים עדיין אין ספק שיש להן יכולות טלפתיות ואינטואטיביות מדהימות ואפילו חזקות יותר מגברים, אחרת איך הן תמיד יודעות מה אחרים מרגישים וחושבים, והן יודעות בדיוק מה צריך לעשות בבית קוראות רמזים ועושת מיליון משימות בו- זמנית. כל הנשים שאני מכיר בהחלט בעלות כוחות טלפתיה ומנטליזם….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
היי,
ידעתי שתקליקו פה!
רוצים לשמוע עוד פרטים?
צרו קשר!